Photo5852960536982040053

Convocada l’assemblea de Castelló en Moviment el dia 11-09-2019 amb ordre del dia explícit, oberta la participació a qualsevol persona interessada i comptant amb la majoria necessària segons el reglament intern vigent, es va arribar a l’acord de dissoldre l’Assemblea de Castelló en Moviment i del partit instrumental amb els quals va concórrer a les eleccions municipals del 24/05/2015 i del 26/05/2019.

Aquesta dissolució implica el cessament en tots els àmbits de les activitats en les quals estava involucrada la formació política Castelló en Moviment tant dins l’Ajuntament de Castelló com en el teixit social de la ciutat així com la participació en plataformes i altres àmbits de lluita dels diferents moviments socials castellonencs. Per tant finalitza ací l’activitat política municipal de Castelló en Moviment, que deixa de pertànyer a la confluència amb la qual es va presentar a les passades eleccions. Així doncs, la regidora que fins ara representava a Castelló en Moviment a la confluència Unides Podem-Castelló en Moviment-EUPV, desvincula la seva tasca del nom i del llegat de Castelló en Moviment. En conseqüència, l’assemblea de Castelló en Moviment en el seu conjunt renuncia als llocs de representació interns de la confluència. Castelló en Moviment demanarà formalment a la secretaria de l’ajuntament el canvi de nom del grup municipal Unides Podem – Castelló en Moviment – EUPV de manera que queden eliminades les sigles de Castelló en Moviment

Així mateix, s’assumeix el compromís col·lectiu de no emprar el nom de Castelló en Moviment en futurs projectes polítics i que cap membre de l’Assemblea s’apropiarà del llegat i el simbolisme de Castelló en Moviment, que ja formen part del patrimoni de l’assemblearisme polític de Castelló.

Al manifest constitucional de Castelló en Moviment fèiem referència a la necessitat d’actuar de manera col·lectiva davant el segrest de les institucions per part de la màfia local i es va acordar fer un pas endavant per començar a construir un altre Castelló a través d’un moviment capaç de guanyar la ciutat i recuperar-la per al poble amb la participació de tota la ciutadania. La fórmula elegida va ser la d’una agrupació electoral i un funcionament plenament assembleari on pogueren participar totes les persones interessades a recuperar la dignitat de Castelló. Aquest mateix manifest es refereix a aquesta fórmula com una nova forma de fer política, radicalment democràtica entesa com un servei públic sota el mandat de les persones.

Passats més de cinc anys des de la difusió d’aquest manifest i després de 4 anys i 3 mesos treballant al carrer i a les institucions municipal i provincial, Castelló en Moviment creu que ha arribat el moment de donar per tancat el seu periple per considerar incompatible la seua forma de funcionament i de presa de decisions amb la que té la coalició de la qual actualment en forma part.

El context polític en el qual vam arribar a les eleccions municipals del 26M, amb l’amenaça de la ultradreta a les portes de les institucions, va fer que el nostre moviment municipalista i assembleari optés per participar d’una coalició de partits assumint la responsabilitat de no dispersar el vot entre forces properes i afavorir un govern de progrés a Castelló. Amb l’aprenentatge adquirit, entre encerts i errades de la pròpia assemblea de Castelló en Moviment, vam redactar el reglament d’una assemblea conjunta que pugués millorar el flux d’informació entre la institució i el carrer així com la presa de decisions i el rendiment de comptes.

Entenem que vam assolir l’objectiu de no dispersar el vot entre forces properes. No obstant això, les formes en les que es van donar les negociacions per formar aquesta confluència, especialment amb Podem Castelló, ja van deixar entreveure la manca de confiança entre les parts i la diferència d’interessos, que es va veure agreujada amb la manca de transparència de les posteriors negociacions del Pacte de Fadrell, com ja vam exposar a un comunicat el passat mes de juny.

Tan sols 3 mesos després de constituït el nou govern, del qual fins ara en formàvem part, hem pogut comprovar la dificultat que comporta la convivència entre un moviment assembleari i uns partits basats en el lideratge d’una o poques persones, on el treball col·lectiu no és protagonista i la presa de decisions passa per les directrius centrals dels partits que hi formen part. Aquesta dificultat ha reforçat la falta de confiança actual de l’assemblea de Castelló en Moviment en els nostres representants al govern municipal. Una confiança que és indispensable per a poder continuar treballant des del municipalisme per una major democratització de les institucions i dels projectes polítics que permeten una transformació real de la ciutat al servei de la ciutadania.

Mantenim el convenciment que per a aconseguir que la ciutadania tinga un major control democràtic de les institucions és necessari disposar d’organitzacions que practiquen en el seu funcionament aquesta radicalitat democràtica. Vist que l’actual coalició està cada cop més
allunyada d’aquesta premissa i, per tant, abocada a la continua disputa interna allunyada de la cooperació, l’assemblea entén que el millor que podem fer en aquest moment és prendre la difícil decisió de dissoldre Castelló en Moviment.

Per tant, després d’haver treballat honestament al servei de la ciutadania durant 5 anys, ací acaba el projecte de Castelló en Moviment.

Gràcies a totes i tots per la vostra confiança i suport.